Grönt Kort Kurs

Alla som tävlar, från lokal tävling och uppåt ska ha tagit Grönt kort. Oavsett om man är häst eller ponnyryttare, kusk eller voltigör.

Kursen ger dig en bred grundkunskap kring det som är bra att veta inför ditt tävlande. Kursen genomförs digitalt och fysiskt och är uppdelad i olika delar. Första delen är självstudier, du läser, tittar på filmer och gör uppgifter på webben och dessa ska vara avklarade innan kursstart. Del 2 är två träffar med ledare, se datum nedan. Detta avslutas sedan med ett prov.

Vem får ta grönt kort?

Från det år ryttaren fyller 13 år får du ta eget kort, är du yngre går målsman kursen och tar kortet (ni kan läsa mer om åldersgränser på ridsport.se)

Förkunskaper:

Inför kursen krävs vissa förkunskaper som ska intygas av ridlärare eller tränare. (vad som krävs kan du läsa på ridsport.se)

Registrering:

De som går kursen kommer under kursens gång att registrera sig i TDB, viktigt att du har mobilt bankID(alt att målsman har det). Annica rapporterar efter genomförd kurs och slutlig avstämning uppgifter till distriktet på vilka personer som klarat det Gröna kortet. Distriktet registrerar därefter en ” Grönt kort” markering i TDB.

Följande dagar/ tider träffas vi: Alla träffarna är obligatoriska och det krävs att man är med på alla träffar för att man ska kunna genomföra kursen.

Kursledare: Annica Thunman

Pris: 1000:- medlem i Borlänge Ridklubb

1200:- icke medlem

Anmälan skickas till info@borlangeridklubb.se Obs! Viktigt att ni anger fullständigt personnummer, mailadress, adress och telefonnummer