USEK

Välkommen till Ungdomssektionens del av hemsidan!

Vi i USEK skulle vilja informera lite vad vi gör i ridklubben.

Vi skapar en gemenskap bland era barn så att de alltid har någon att vara med i stallet.

De får mer tid i stallet och det är bättre än något annat.

Vi vill att alla barn och ungdomar ska känna sig trygga i stallet. Vi vill att de ska ha roligt i stallet, och inte bara komma och rida sin lektion. Att åka till stallet ska vara något mer.

När jag och mina usek-kompisar som jag rider tillsammans med, är i stallet så är det roligt att mocka, umgås innan ridningen och efter ridning. Vilket är skönt efter en lång skoldag.

Vi i usek vill föra över den starka gemenskapen till alla barn och ungdomar efter oss. Med hjälp av möten, aktiviter vill vi få era barn att känna hur speciella och omtyckta dem är, med hästar som största gemensamma nämnare.

Vi hoppas att fler kommer på våra aktiviter framöver så att vi kan få våran version verklig.

Med vänliga hälsningar Borlänge Ridklubbs Ungdoms Sektion.