Borlänge ridsportklubbs grafiska profil

Varför har vi en grafisk profil?

Det är viktigt att vi tillämpar profilen i allt material där Borlänge ridsportklubb är avsändare, såväl tryckt som digitalt, både i intern och extern kommunikation.

Vi vill sätta Borlänge ridsportklubb på kartan, i Dalarna men även nationellt och internationellt. Inom ridsporten men också som förening. För att vara tydliga med vilka vi är krävs att allt vi gör håller en god kvalitet. Det handlar inte bara om det vi gör utan också om hur vi kommunicerar det vi gör. Vår grafiska profil och logotyp är viktiga verktyg i detta arbete och hjälper oss att visuellt:

Namnet Borlänge ridsportklubb

Använd i första hand loggan i vitt på blå bakgrund. I andra hand blå på vit bakgrund. I tredje hand loggan på blå bakgrund med texten i blått under.
Loggan med förkortningen BRsK får endast användas där loggan blir för liten för att klubbnamnet utskrivet är läsbart.

Följande logotyper går bra att använda digitalt, de är inte avsedda för tryck eller brodyr.

Här kommer det snart finnas logotyper anpassade att använda i tryck och för brodyr, samt riktlinjer för hur dessa ska användas på bästa sätt. Även mallar för presentationsmaterial kommer att finnas för nedladdning.

Frågor?
Kontakta Sarah Einarsson