Styrelsemöte 2021-03-03

Sammanfattning från Borlänge Ridklubbs styrelsemöte 2021-03-03

Onsdag den 3 mars hade styrelsen möte i Södertuna bygdegård.

Nya ridanläggningen

Eva och Kent presenterade ett utkast till projektplanen för Borlänge Ridcenter som övergripande beskriver projektets plan fram till byggstart.

Ekonomi och försäljningskampanjer

Föreningens ekonomi är fortsatt stabil. Försäljningen av plastpåsar och Newbody pågår fortfarande och vi har i nuläget sålt 654 paket från Newbody.

Frågan om att sälja grillkol undersöks vidare. Förtjänsten ska gå till det nystartade fastighetsbolaget och den nya anläggningen.

10 000 kr är beviljat för ansökan till Borlänge Energi och deras kampanj ”Hälsa och livsglädje för hela slanten”. Pengarna ska gå till att ordna käpphästridning och uteritter.

Hästarna

Pelle ska få åka hem igen då han inte håller för verksamheten.

Arragorn har flyttat.

Star har varit behandlad och är på väg in i lektionsverksamheten igen.

Equest har piggnat på sig och promeneras dagligen.

Crystal, en c-ponny som vi köper för pengarna som blir över för Pelle.

Julietta är köpt och är på väg in i lektionsverksamheten.

Puma, ponny som vi initialt får låna är på väg att flytta in.

Leonesse, storhäst som vi lånar. Om hon lägger på sig mer och trivs hos oss kan hon eventuellt köpas för 60 000.

Ponnybeståndet är nu mer stabilt vilket minskar trycket på storhästarna.

Sadlarna har blivit genomgångna där 3 kasserades och en såldes. En ny sadel är köpt och för tillfället fungerar de sadlar vi har kvar.

Verksamheten

Antal ridande är idag 179 st.

Anläggningen

En ny box har byggts i ”spolspiltan” för att ge plats åt nya hästen Puma. Boxen målas av medlemmar under veckan.

Underlaget fortsatt lite hårt. Vi väntar på att tjälen ska gå ur marken för att kunna underhålla det ordentligt.

Nästa möte är den 23 mars.

/Från styrelsen genom Kristin Matsson